Færdighedstræning

Når vi overvældes af stress eller svære oplevelser, mister vi kontakten til vores kerne. Vi begynder måske at opleve mangel på overskud og overblik. Det kan også være vi oplever at have en kort lunte, at hovedpinen tager til, eller at det bliver svære at finde ro. Kropslig øvelser støtter kontakten til kroppen og vores nærvær. Det giver os en pause fra stress, tankemylder og uro, og er en mulighed for at genopbygge vores ressourcer. Over tid øger det vores evne til at rumme stress og svære følelser, så vi får mulighed for at opleve en større grad af kontrol i eget liv.

 

Rigtig god fornøjelse.

 

(Filerne kan afspilles her eller downloades. Så har du dem altid ved hånden, hvis du får brug for at genskabe kontakten til din krop).

Tyngde og Åndedræt:

Fokus er her, at mærke det som støtter. Åndedrættet har vi altid med os, og i dette, gemmer der sig en ressource og en orientering i mod det som føles støttende for vores krop.

Tyngde Og Andedraet
Audio – 3,8 MB 35 downloads

Luftens vej gennem næsen:

For nogle mennesker kan det være udfordrende at skulle trække vejret dybt eller på en bestemt måde. Bare det at skulle mærke åndedrættet i kroppen kan være forbundet med ubehag og/eller kropslig uro. I sådanne tilfælde kan det give mening at lægge fokus et andet sted end nede i kroppen. Denne øvelse har fokus på at mærke luftens vej gennem næsen, så hvis du er udfordret i at mærke åndedrættet nede i din krop, så er denne korte regulerings øvelse måske noget for dig.

Luftens Vej Gennem Naesen Mp 3
Audio – 2,0 MB 7 downloads